Strategie
Elk bedrijf is anders en zo ook elk marketingkanaal. Gelukkig kennen wij deze als geen ander. Gebaseerd op je doelstellingen en doelgroep bepalen wij de perfecte online marketing strategie voor jouw bedrijf. In dit proces gaan we op zoek naar een synergie tussen de verschillende marketingkanalen die jouw bedrijf helpen te groeien.
Wanneer wij spreken van een succes? Als alles klopt. En dat begint bij het einde: de effectiviteit. Tijdens de looptijd blijven we continu monitoren en optimaliseren. Op basis van behaalde resultaten kunnen KPI’s en doelstellingen worden aangescherpt. Zo kan jouw organisatie elke doelstelling realiseren!
Onze aanpak
01.
Voor we beginnen met het vaststellen van de ideale online marketing strategie, is het essentieel om een concrete doelstelling te hebben. Dit doel kan uiteenlopen van meer websiteverkeer tot meer verkopen van (specifieke) producten, net waar jij met jouw bedrijf naartoe wil werken. Het doel, dat we samen bepalen, geeft richting aan de online marketing campagnes en is het fundament waar we met elke keuze op terugvallen. Jouw doelstelling is ons streven.
02.
De doelstellingen zijn bepaald. Check. Maar minstens zo belangrijk is het bepalen van de doelgroep. Iedere doelgroep gedraagt zich namelijk anders en heeft andere interesses, zowel online als offline. Of het gaat om het marketingkanaal, het soort campagne of de content, alles dient gericht te zijn op jouw specifieke doelgroep. Relevantie zorgt voor resultaat.
Customer journey
Daarnaast bevindt iedere klant zich in een andere fase binnen de zogeheten Customer Journey: See, Think, Do en Care. De ene klant leert je product/dienst net kennen en de ander wacht alleen nog op de juiste aanbieding. Ook hier staan we bij stil bij het bepalen van de passende marketing strategie. Het is van belang dat jouw online marketing de klanten prikkelt gedurende de hele Customer Journey.
03.
Nu we alles over je doelstelling en doelgroep weten, brengen we alles samen in een online marketing canvas. Zo waarborgen we de synergie tussen de verschillende marketing facetten. Onze expertise in verschillende branches met uiteenlopende producten en diensten maakt dat wij hier een kei in zijn.
04
Wij helpen je bij het opstellen van een contentplan op basis van de doelgroep waarmee jouw media kanalen vóór je gaan werken, in plaats van dat het iets voor ‘erbij’ is. Met een goede content strategie ondersteun en vergoot je de organische resultaten van je bedrijf, zodat het uiteindelijk meer oplevert dan het kost – in geld en energie.
IJzersterke strategie die écht impact maakt.
Marktonderzoek
We kijken naar de mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken om een zo hoog mogelijk rendement te behalen.
Zoekwoorden onderzoek
We voeren en een zoekwoorden onderzoek uit om te kijken welke potentie er zit in de belangrijkste keywords.
Website audit
We maken een scan van je website om te kijken waar er kansen liggen op het gebied van zoekmachine- en conversie optimalisatie.
Huidige resultaten
Tot slot duiken we in de huidige resultaten van jouw bedrijf om kansen te ontdekken en gerichte doelstellingen te kunnen bepalen.
Laten we samen aan de slag gaan!
Heb je een vraag of hulp nodig? Bel ons gerust of stuur ons een berichtje. Wij komen graag met je in contact!